tisdag 29 maj 2012

Shopping

Skoldagen var som igår, stressig och jobbig. Dock ingen huvudverk idag *Tummen upp*. Fick ta två jourer idag med. Massa spring hit och dit. Det bästa var på HK(K)n när vi sista timmen hade frågesport om matsaker, jag var med Lino och Elin i lag. Vi vann, och fick därmed mest godis. Mahaha.

Efter skolan så åkte pappa och jag direkt till staden. Vi gick in till Ge-Foto (Ålands bästa fotobutik enligt mig :3) och eftersom att de hade någon canon dag idag så hade de någon engelskpratande pro kille där som tipsade om objektiv. Sen var det även han som jobbade i butiken som tipsade, han verkade riktigt duktig på kameror.

Fick testa lite olika objektiv, även det där Tamronobjektivet som jag har tittat på. Det var en stor besvikelse. Lät supermycket och var långsamt.
Till slut så förälskade jag mig i ett Canon EF 100mm f/2,8 Macro USM. Det var dyrare än Tamrons, men pappa lyckades pruta ner det till samma pris (499 €).
Vi gick till banken och fixade 500 € (Från mitt eget konto) och ett bankkort till mig.

När jag köpte objektivet så fick jag även en putsduk från Canon (Förmodligen han där prokillen som tagit med sig för att ge gratis) och mamma köpte ett nytt linsskydd till mig.

Såå.. Ikväll ska jag fota med mitt nya objektiv och mamma sa att vi kanske ska fara ner till Sångknölarna. Hoppas att deras ungar är ute på vattnet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar